Tussentijdse toets
‘Maar vrouwen kunnen dan ook geen twee dingen tegelijk’.
Ik lach kort, maar alsnog veel te lang, want eigenlijk weet ik überhaupt niet waarom ik lach. Van binnen begin ik langzaamaan te koken. Ik heb eerder al uitgebreid geschreven over mijn onvermogen om me te concentreren. Ik zal dan ook niet zeggen dat die man ongelijk heeft als hij beweert dat ik soms laat reageerde en niet genoeg tijd had om goed te kijken. Maar hoezo brengt dat een examinator ertoe om alle vrouwen maar weer eens over één kam te scheren?
Ongelofelijk. Parkeer ik in één keer perfect achteruit in, krijg je dit.
Ik weet het heus wel, in sommige opzichten ben ik echt een vrouw. Ik steek dan ook niet onder stoelen of banken dat ik een enorme slapjanus ben – moet je weer met het meubilair gaan zeulen, daar ben ik sowieso niet sterk genoeg voor natuurlijk. Ja, ik moet regelmatig mannelijke krachten inschakelen omdat ik zelf iets niet voor elkaar krijg. Maar al moet ik vragen om een sperzieboon voor me op te tillen, dat vinden mannen echt alleen maar leuk.
En ja, ik ben er zo een die op klikkende hakken door de gangen paradeert en klaagt over gebroken nagels. Nou en?
Kijk, ik ben zelf de beroerdste niet. Bij mijn weten is het altijd zo geweest dat vrouwen beweren beter in multitasken te zijn dan mannen. Ik vind dat onzin, dus mij hoor je er niet over. Maar hallo, dat is geen reden om het ineens om te gaan draaien! Hoezo kunnen vrouwen geen twee dingen tegelijk? Nog nooit van shoe-handbag coordination gehoord zeker.
Eigenlijk weet ik heel goed waarom ik lachte. Met een examinator ga ik geen ruzie maken. Misbruik maken van een machtspositie, dat is het. Maar eerlijk is eerlijk: als dit hetgene is in je leven waar je voldoening uit moet halen, ben ik blij dat ik niet in jouw schoenen sta. Of moet ik dit opvatten als onvermogen om op een normale manier tegen vrouwen te zeggen dat je eigenlijk niet zonder kunt?
Misschien had je gewoon iets langer door moeten vragen over die bandjes van je. Misschien had je gewoon eens moeten vragen of ik kon kijken of de profieldiepte nog voldoende was. Dan had ik met alle plezier even zo ver gebukt dat je stiekem net-wel-net-niet onder mijn rokje kon kijken, of een kilometer in mijn decolleté, meneer de seksistische man. Jij blij, ik blij onverschillig, iedereen blij. Maar dat is nu te laat, neem me niet kwalijk.
Dus je zegt dat ik nog maar een paar lessen extra moet nemen. Was ik zeker van plan. Maar wacht even, hoezo eigenlijk? Ik ben immers een vrouw, als ik jou moet geloven leer ik het toch nooit, dus dat lijkt me zinloos. Niet echt een waterdichte redenatie hè?
Moet je maar niet proberen te examineren en de macho uit te hangen tegelijkertijd.
Om een lang verhaal kort te houden, te bent gebuisd voor je rijexamen?
Niet opgeven he!!! Laat je niet doen door zo’n onbenul van een … Nee ik ga het beleefd houden :)
Nee ik ben helemaal niet gebuisd! Ik heb de toets gehaald (en daarmee vrijstelling voor parkeeropdrachten e.d. tijdens het examen) maar omdat dat nog niet het echte examen is moest ik sowieso nog een aantal lessen.
Maar dat wil dus niet zeggen dat ik seksistische opmerkingen zomaar tolereer. :|
Serieus, wat is dat met rijleraren en examinatoren dat ze dat soort dingen steeds doen?
Er zijn nog steeds mannen die er niets van snappen :( Wat een lul zeg!
Er zijn heel wat mannen die er niets van snappen en daarvoor moet je niet eens examinator zijn.
@Laura Haha dat is eigenlijk wel geestig, die man verwijt mij stereotype te zijn maar dat is hij vooral zelf :P
Sommige mensen wíllen het gewoon niet snappen…
Zo’n type kwam ik gisteren ook tegen! Ik had hem per ongeluk in zijn gezicht geslagen – gelukkig zonder schade aan te richten – waarna ik me natuurlijk uitgebreid verontschuldigde, en hij opmerkte dat vrouwen ook al geen auto kunnen rijden. Right.
Wtf? Haha.
Oei ik bemerk enige frustratie hier! Ik snap je punt heel erg goed hoor, dat soort mannen hoeven bij mij ook niet aan te kloppen, daar word ik heel cynisch van. Blijf gewoon in jezelf geloven en Esra het is bewezen vrouwen zijn betere chauffeuses dan mannen chauffeurs zijn :D
Hahaha misschien had ik moeten zeggen: ja dat klopt, ongelukken maken tijdens het rijden doen wij vrouwen veel minder vaak :P
Maar inderdaad ik zit even te kijken bij het CBS en in het verkeer vallen 2 to 3 keer meer mannelijke dan vrouwelijke dodelijke slachtoffers… Dat is geen toeval meer hè.
Nu ik toch bezig was met opzoeken ben ik gelijk maar even de wetenschappelijke artikelen in gedoken. Blijkt er een hypothese te zijn die inderdaad stelt dat vrouwen beter zijn in multitasken dan mannen, terugvoerend op het feit dat onze prehistorische voorouders al een taakverdeling hadden waarbij mannen alleen hoefden te zorgen dat er eten in huis kwam (toen door te jagen, nu zitten ze op kantoor, wat is het verschil?) terwijl vrouwen het eten moesten klaarmaken maar tegelijkertijd uiteraard ook op de kinderen moesten letten. Laat daar natuurlijke selectie op los en voilà!
Goed wetenschappelijk bewijs dat vrouwen beter zijn in multitasken is er overigens niet. Al zijn er wel wat studies die aantonen dat bepaalde taken door vrouwen beter worden uitgevoerd dan door mannen op het moment dat ze tegelijkertijd gedaan moeten worden, terwijl er geen verschil is als ze afzonderlijk worden gedaan.
Dus met andere woorden meer dan zat bewijs dat die man niet zo neerbuigend moet doen :D
Inderdaad! Maar al was het er niet, neerbuigend doen is sowieso nergens goed voor en je maakt er ook geen vrienden mee.
Misschien vallen er wel 2 tot 3 keer meer mannelijke dan vrouwelijk slachtoffers in het totaal, maar is dat ook verrekend per gereden kilometer? Want ik denk dat er meer mannen voor hun werk op de weg zitten (vrachtwagenchauffeur, buschauffeur, koerier, …) dan vrouwen. Dus ik denk ook dat mannen meer kilometer rijden per jaar. Dus dan is die 2 tot 3 misschien niet helemaal een eerlijk getal om te vergelijken.
En als het al wel per kilometer is, gaat het de andere kant op: mannen rijden meer én ze zijn vaker slachtoffer, dus dan zijn ze helemaal slechter, want doordat ze meer rijden, zouden ze meer ervaring moeten hebben. Of weer de andere kant op: ze rijden meer, dus zijn ze vaker afgeleid want ze vervelen zich. Wat overigens geen goedmaakexcuus is ofzo, maar iets dat denk ik wel deel is van de oorzaak.
Hmm ik dacht ergens gezien te hebben dat het verschil tussen mannen en vrouwen maar 20% is, maar nu ik het opzoek bij het CBS zie ik dat je wel enigszins gelijk hebt. Mannen zitten dubbel zo lang achter het stuur als vrouwen (30 minuten per dag vs. 15 minuten). Maar dat verklaart het verschil in verkeersdoden van 2,7 keer ook weer niet geheel.
Nee inderdaad, ik denk sowieso dat mannen ‘slechter’ kunnen rijden (mij uitgezonderd natuurlijk :P), want ze zijn te agressief en reageren daardoor vaak niet goed. Tenminste, dat beeld heb ik van mijn ervaringen met chauffeurs en televisieprogramma’s.